Maak kennis met Haruharu: een exclusief interview met de CEO

Title

Hi Skintalks lezers! 

Vandaag vieren we Internationale vrouwendag door Haruharu Wonder, een populair huidverzorgingsmerk opgericht door een vrouw, in het zonnetje te zetten. We spraken met CEO Jae van Haruharu. Een innoverend, clean beauty merk, dat met passie is ontwikkeld.


In dit exclusieve interview leren we het merk beter kennen, horen we over Jae's inspiratie en passie op het gebied van huidverzorging en haar carrière als vrouwelijke CEO van dit populaire merk. Ben je klaar om geïnspireerd te worden? Lees dan snel verder!

Maak kennis met Jae en Haruharu Wonder

Kun je jezelf introduceren bij onze lezers?

Leuk om jullie te leren kennen! Mijn naam is Jae en ik ben de CEO en oprichter van Haruharu Wonder. Ik ben geboren en getogen in Seoul, Korea, en ik heb een achtergrond in productontwikkeling en Art & Design. Ik heb beiden gebruikt voor de oprichting van Haruharu Wonder en ik denk dat dat zichtbaar is als je kijkt naar ons dynamische, creatieve merk.

Hoe ben je in de beautyindustrie beland en waarom heb je Haruharu Wonder opgericht?

Ik werkte al in de cosmeticaindustrie en ik dacht altijd dat het zo fijn zou zijn als er een goed én bewust cosmeticamerk zou zijn. Er zijn modemerken met een sterke filosofie, zoals Freitag en Patagonia, maar in de cosmeticawereld zie je dit niet veel. Ik wilde een merk maken waar onze generatie zich in herkent, zonder alleen gericht te zijn op groei en winst.

 

Ik besefte me dat ik een merk wilde oprichten dat ons leven dagelijks positief beïnvloed, in plaats van me alleen te richten op het uiterlijk van de producten. Dát is een goed merk voor mij. De koers van het bedrijf wordt daar door beïnvloed: ik denk goed na over welke merken ik zelf wil steunen. We zijn geen sociaal bedrijf, maar ethiek en positieve impact zijn wel belangrijk. Daarom zijn onze producten standaard duurzaam en vegan.

De naam Haruharu Wonder is zo uniek. Wat betekent het en welke boodschap probeer je te verspreiden?

Haruharu betekent 'van dag tot dag' in het Koreaans. We geloven dat kleine, effectieve veranderingen in onze dagelijkse routine leiden tot een betere ik, met behulp van kleine dagelijkse wondertjes.

 

Haruharu Wonder is niet alleen een merk voor je dagelijkse huidverzorging, maar ook een verantwoord merk dat zich dagelijks bezig houdt met het zorgen voor de natuur en onze gemeenschap.

Haruharu Wonder producten zijn geliefd vanwege hun natuurlijke producten en ecovriendelijke verpakkingen. Waarom is het belangrijk voor het merk om zich hier op te focussen?

Ik heb persoonlijk ervaring hoe geweldig plant-based cosmetica kan zijn, daarom heb ik besloten om alleen natuurlijke, vegan cosmetica te maken. Ik hield altijd van internationale, high-end merken, maar mijn huid ging er alleen maar slechter uitzien. Dit komt door onnodige toevoegingen, zoals producten die zorgen voor een langere houdbaarheid. Toen ik overschakelde op natuurlijke producten ging mijn huid er een stuk beter uit zien.

 

Plant-based cosmetica is minder irriterend, versterkt de huidbarrière en verbeterd de gezondheid van je huid. Deze ervaring inspireerde me om betrouwbare producten te maken met enkel ingrediënten van de beste kwaliteit. Natuurlijke en vegan huidverzorging is niet alleen een ethische kwestie: het is een bewezen goede keuze voor je huid, de mensen en onze planeet.

 

Goed doordachte, milieuvriendelijke verpakkingen zijn inderdaad een prioriteit. De eerste indruk is belangrijk, dus we ontwerpen ze met veel aandacht voor detail: van het flesje tot de texturen en kleuren. Om zo min mogelijk negatieve invloed te hebben op het milieu gebruiken we weinig plastic, gebruiken we alleen FSC-gecertificeerd papier en printen we met inkt op basis van soja. We blijven zoeken naar milieubewuste innovaties, zoals de hervulbare pods voor onze Centella Phyto & 5 Peptide Concentrate Cream.

Niet alleen zijn onze verpakkingen zo min mogelijk belastend voor het milieu, we denken ook na over toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid. Zo zijn de verpakkingen makkelijk te openen en bevatten ze braille, zodat onze gezonde cosmetica toegankelijk is voor iedereen. Feedback van onze klanten vinden we heel belangrijk: zo passen we soms onze producten aan op basis van opmerkingen van ons WONDERUS programma en SNS. Deze hechte band met onze klanten maakt ons nog gepassioneerder en onderscheid Haruharu Wonder van andere merken.

Over Haruharu Wonder's producten

Haruharu Wonder heeft allerlei verschillende producten. Heb je aanraders voor verschillende huidtypen en -problemen?

Natuurlijk! Voor algemene huidverzorging raad ik onze Black Rice lijn aan. Deze producten zitten vol antioxidanten en gefermenteerde voedingsstoffen, waardoor je huid in optimale gezondheid blijft. In de Black Rice lijn zit gefermenteerde zwarte rijst en hyaluronzuur, wat huidveroudering tegengaat en je huidtextuur verbeterd. Daarnaast zorgt het voor hydratatie en een gezonde gloed.

 

De producten die ik aanraad voor hyperpigmentatie of roodheid zijn onze Centella 5% Niacinamide Gel Cream, Centella 4% TXA Dark Spot Go Away Serum en Black Rice Probiotics Barrier Essence. Het serum helpt bijvoorbeeld om hyperpigmentatie te verminderen dankzij de ingrediënten tranexaminezuur, niacinamide en vitamine C, terwijl de n. Pearin roodheid helpt te verminderen. Is je huid geïrriteerd en daardoor rood? Kies dan voor de essence: deze helpt je huid te kalmeren en de huidbarrière te ondersteunen.

Als je verstopte poriën hebt, dan raad ik aan om dagelijks het Centella 3% PHA Gentle Liquid Exfoliating Serum te gebruiken. Het Black Rice Night Knight Retinol Serum is ook een aanrader. Retinol is vooral bekend vanwege de anti-aging werking, maar het helpt ook heel goed tegen puistjes en onzuiverheden.

Welk Haruharu Wonder product denk jij dat de nieuwe bestseller van 2025 zal worden?

Ik weet zeker dat dat onze Black Rice Probiotics Barrier Essence zal zijn. Ik voel het gewoon!

Je hebt vast een favoriet product. Kun je vertellen welk product dit is en waarom?

Het is moeilijk om maar één product te kiezen! Maar ik denk dat ik dan voor de Black Rice Hyaluronic Toner en Black Rice Facial Oil ga. Dit zijn mijn absolute must-haves. De Black Rice Hyaluronic Toner kun je het hele jaar door gebruiken. De Black Rice Facial Oil is zo veelzijdig dat je het product zo kunt gebruiken, of gemixt met een toner, crème, essence of foundation voor een gezonde gloed. Het is een lichtgewicht olie en ik gebruik altijd een paar druppels in onze toner in mijn dagelijkse routine. Ik raad beide producten aan!

Shop Jae's aanbevelingen

Meer Haruharu Wonder

Internationale Vrouwendag reflectie

De K-Beauty markt groeit snel en veel merken hebben een mannelijke leider. Tegen welke uitdagingen ben jij als vrouwelijke CEO aangelopen en wat is het voordeel voor jou als vrouw in deze industrie?

Als vrouw begrijp ik het perspectief van de klant goed. Ik gebruik dagelijks beautyproducten, waarschijnlijk meer dan mannen, en dat is een voordeel. Ik krijg steeds ideeën en inspiratie wat zou kunnen werken voor mijn huid. Weet je, mijn eigen ervaringen zijn vaak verbonden met de ontwikkeling van onze nieuwe producten.

 

Een bedrijf opzetten is niet makkelijk. Je moet niet alleen aan goed idee hebben, maar ook het doorzettingsvermogen om alle processen te doorlopen om dat goede idee tot leven te brengen. Ik focus op empathie en verlies onze dagelijkse levensstijl niet uit het oog.

Als je voor Internationale Vrouwendag één advies mag geven aan vrouwen wereldwijd, wat zou dat dan zijn?

Ik denk niet dat mensen op mijn advies zitten te wachten, maar één van mijn favoriete designers, Diane von Furstenberg, zei ooit: "We hebben allemaal een 'wonder woman' in ons." Ik geloof hier echt in. Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die niet sterk is. Dus laat alsjeblieft je 'wonder woman' vrij en geloof in jezelf.

Tot slot

Haruharu is een geweldig voorbeeld van een door een vrouw opgericht bedrijf dat innovatie, duurzaamheid en passie voor huidverzorging combineert. Jae's reis als CEO laat zien dat echte schoonheid dieper gaat dan de huid: het draait om impact, verantwoordelijkheid en empowerment. Fijne Internationale Vrouwendag!

Keep reading Our SkinTalks

Title